Από τις μεταφυσικές αναζητήσεις της Αρχαίας Αιγύπτου
Το βιβλίο των νεκρών ήταν για τους Αρχαίους Αιγύπτιους ότι είναι η βίβλος για τους σημερινούς χριστιανούς.
Με τα πορίσματα αυτού το βιβλίου, αν και ασχολήθηκαν πολύ σοβαρά στα μετέπειτα χρόνια δε μπορούμε πλέον στις ημέρες μας να έχουμε σωστή πληροφόρηση, διότι οι πραγματικές έννοιες ορισμένων διδασκαλιών του έγιναν ασαφείς από τις αλλοιώσεις που δέχθηκαν.
Ο τίτλος του είναι λανθασμένος, διότι η κατά γράμμα μετάφραση του είναι “Κεφάλαια αυτών που πρόκειται να’ ρθουν κατά Ημέραν”. Το μόνο αιτιολογικό για την ονομασία του ως βιβλίο των νεκρών είναι η μεγάλη του σχέση με την μετά θάνατον ζωή και την προετοιμασία γι αυτήν.
Το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου αναφέρεται στην κατάσταση της ψυχής όταν φύγει μετά τον θάνατο του σαρκικού σώματος, στις δοκιμασίες της και την ύπαρξη της σε άλλα επίπεδα και μόνο σε κάποιες μαζικές τελετουργίες.
Η μεγαλύτερη σπουδαιότητα των κειμένων φαίνεται να υπάρχει στο σημείο εκείνο που αναφέρεται στο τι συμβαίνει μετά το κλινικό θάνατο, όταν η ψυχή έχει φύγει από εδώ, παρά σε πράγματα που μπορεί να αφορούν τη βελτίωση της επίγειας ζωής.
Εδώ όμως, πρέπει να λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πέραν του ότι πετούσαν στα "σύννεφα" δεν έπαυαν να είναι και πάρα πολύ πρακτικοί. Στην κοινωνία τους υπήρχε πολύ τάξη και δε σπαταλούσαν τη ζωή τους προσκυνώντας είδωλα γάτων, σκύλων, λεόντων κ.λπ.
Πολλά γοητευτικά στην εμφάνιση και αρκετά δυσανάγνωστα ιερογλυφικά που έδιναν την εντύπωση στους μετέπειτα προγόνους τους, μαγικών μυστικιστικών συμβόλων, αποδείχθηκαν ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, παρά απλά τιμολόγια αγοράς βαρελιών λαδιού, σιταριού, κρέατος κ.λπ.
Όλα όσα αναφέρονται στο συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί σε πολλούς να φαίνονται απογοητευτικά, όμως περνάει ένα αρκετά σημαντικό μήνυμα ότι αυτοί που κατείχαν την πραγματική γνώση δεν την άφηναν απροστάτευτη. Γι αυτό ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου προκειμένου να βγάλει τα συμπεράσματα του χρειάζεται να το ερευνήσει σε βάθος.
Οι δε μεταφράσεις των θρησκευτικών ύμνων και μαγικών κειμένων μιας αντιπροσωπευτικής συλλογής σκαλισμένης στους τοίχους των Αιγυπτιακών τάφων και σαρκοφάγων στα φέρετρα, στους παπύρους και στα φυλακτά, έγιναν μετά από ντοκουμέντα που βρέθηκαν στις αρχαίες Θήβες της Αιγύπτου. Πάντως μετά από τις πολλές έρευνες προκύπτει ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα ότι δεν πρέπει να είναι αιγυπτιακής καταγωγής.
Από τις περιγραφές που έχουν δοθεί, αυτές οι παλιές καταγραφές μπορούν να χρονολογηθούν στην περίοδο εκείνη που οι όχθες του Νείλου ήταν ακόμα κατακλυσμένες από προϊστορικά, εχθρικά ζώα για τον άνθρωπο. Αυτό δίνει μια ακόμα απόδειξη ότι οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούσαν τότε ήσαν παρα πολύ διαφορετικές από εκείνες που αναφέρονται στην Αιγυπτιακή ιστορία των γύρω χωρών.
Πράγματι η Αίγυπτος περιγράφεται υγρή βαλτώδης.
Οι μετέπειτα αλλαγές στους πολιτισμούς δείχνουν πολύ καθαρά τις εξωτερικές επιδράσεις στη ζωή και στον πολιτισμό των Αιγυπτίων.
Στο παλιό αντίτυπο της βίβλου των νεκρών το οποίο διατηρήθηκε μέχρι τώρα γραμμένο σε πάπυρο έχουν γίνει δύο μεταφράσεις και έχει επισυναφθεί η ημερομηνία που γράφτηκε το κείμενο.
Πάντως, κάτι πολύ σημαντικό εκείνης της εποχής ήταν ο οικονομικός φορέας οι πολύπλοκες και περίτεχνες νεκρώσιμές διαδικασίες αφορούσαν μόνο μεγάλες προσωπικότητες, βασιλείς και πολύ εύπορους ανθρώπους.
Ωστόσο, βλέπουμε σαν πρωταρχική μορφή ενός τριαδικού θεού τον Ρα τη θεά Μετ και τον υιό Κονσου, θεό της Σελήνης στον οποίο έχουν αποδοθεί θεραπευτικές ιδιότητες.
Με την αποκατάσταση της βασιλείας κατά την 26η δυναστεία άρχισε συγχρόνως και μία γενική αναγέννηση της αρχαίας θρησκείας, όπου σε αυτό το διάστημα κάνει ξανά την εμφάνισή του το βιβλίο των νεκρών, με την επανέκδοσή του από τους σοφούς της εποχής. Ετούτη η καινούργια βίβλος εχρησιμοποιείτο την εποχή του Πτολεμαίου.
Η βίβλος εθεωρείτο από πολλούς σαν μία εμπνευσμένη δουλειά του γραμματέα των θεών Thoth (Θώθ) εκείνου που είπε τις λέξεις για τη Δημιουργία και οι οποίες εφαρμόστηκαν από τον Ptah Αμφότεροι ήταν υπηρέτες του Όσιρι.
Αντίγραφα των κειμένων της βίβλου των Νεκρών ετοποθετούντο μέσα στα φέρετρα ή σε κάποιο σημείο του τάφου ή στην αίθουσα της μούμιας ή σε κάποιο κοίλωμα του τοιχώματος ειδικά κατασκευασμένο γι' αυτόν τον σκοπό. Αυτό γινόταν για να προστατεύετο ο νεκρός από τον Όσιρι και Πταθ τον θεό της ανάστασης.
Το θέμα της μουμιοποίησης προκαλεί πάντα πολλά ερωτηματικά και αμφισβητήσεις. Δηλαδή τι έκανε αυτούς τους ανθρώπους να δίνουν τόση μεγάλη αξία στην προφύλαξη του φυσικού σώματος μετά τον θάνατο. Μήπως δεν είχαν εμβαθύνει τόσο όσο νομίζουμε στον εσωτερισμό. Από την άλλη όμως, ως λαός ήταν αρκετά προσγειωμένος και δεν πετούσε στα σύννεφα.
Έτσι συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι οι ιερείς των πρώτων δυναστειών από τους οποίους και πήρε ο αιγυπτιακός λαός τις πληροφορίες δεν δίδαξαν την μουμιοποίηση αλλά μάλλον έδωσαν πληροφορίες για ότι αφορά την άυλη και αιώνια φύση της ψυχής. Αργότερα οι επόμενες γενιές, ανίκανες να αντιληφθούν την έννοια της αθανασίας της ψυχής χωρίς σώμα στα “Ηλύσια πεδία” σκέφτηκαν ότι κάποιο λάθος θα έχουν κάνει. Και έτσι επινόησαν ένα πολύπλοκο σύστημα για την προφύλαξη του φυσικού σώματος, διότι επίστευαν ότι κάποιο άλλο πνευματικό σώμα θα αναπτύσετο μέσα σε αυτό.
Το sahu ήταν ένα είδος αιθερικού σώματος που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από το πνεύμα μετά τον θάνατο για να κινηθεί σε υψηλότερα πεδία. Για να επιτευχθεί όμως αυτό έπρεπε να λεχθούν ορισμένες προσευχές πάνω από τον νεκρό.
Ένα τέτοιο σώμα είχε ο θεός όσιρις ο οποίος με μία ειδική παράκληση είχε τη δύναμη να απονέμει και σε άλλους αυτήν την αιθερικότητα. Το σώμα σαχού μπορούσε να ανέβει στους ουρανούς και να κατοικίσει με τους θεούς. Ήταν ένα αθάνατο σώμα μέσα στο οποίο κατοικούσε η ψυχή.
Ιερογλυφική γραφή
Ιερογλυφική γραφή του Κhat: Το φυσικό σώμα ονομάζεται Καατ που σημαίνει ότι ήταν υποκείμενο στη φθορά, την παρακμή και το οποίο μπορούσε να συντηρηθεί μόνο με την μουμιοποίηση.
Ιερογλυφική γραφή του Κα: Το Κα μεταφράζεται ως διπλό ή ως είδωλο.
Το Κα ήταν μία αόρατη προσωπικότητα που είχε όμως το σχήμα και τα χαρακτηριστικά του ατόμου πριν πεθάνει. Και παρόλο ότι το φυσικό του σώμα ήταν στον τάφο αυτό μπορούσε να τριγυρίζει κατά βούληση. Έτσι, ανεξάρτητο από το σώμα μπορούσε να εμψυχώνει κάποιο άψυχο αντικείμενο όπως για παράδειγμα ένα άγαλμα ή να έρχεται ξωπίσω (σκιά, φάντασμα κ.λπ).
Το Κα οι αρχαίοι Αιγύπτιοι θέλουν να μας το παρουσιάζουν ως ένα μέρος του σώματος που είχε να κάνει με τη γεύση. Γι αυτό και υπήρχε πάντα ένα γευστικό γεύμα ή ένα ποτήρι με κατάλληλο ποτό, ώστε στην περίπτωση που ο νεκρός πεινούσε, να μην πήγαινε να βρει τροφή στα σκουπίδια, μεταφέροντας έτσι πίσω, στην ωραία και καθαρή μούμια.
Ιερογλυφική γραφή του Βα: Το Βα συνδέεται με την ψυχή και με έναν ανεξήγητο τρόπο το είχαν συνδέσει με το Κα. Διότι και τα δύο μαζί έπρεπε να συνυπάρχουν, να διαμένουν μέσα στον τάφο. Φαίνεται ότι υπήρχαν κοινά σημεία σε αυτά τα δύο σώματα, διότι ορισμένες αναφορές που υπάρχουν για το Βα μας πληροφορούν ότι του άρεσε να μοιράζεται ένα ωραίο γεύμα με το Κα αλλά όταν έλειπε σε υψηλότερα πεδία επισκεπτόμενο τον Όσιρι το Βα (η ψυχή) μπορούσε να επισκέπτεται το σώμα όποτε του έκανε ευχαρίστηση.
Ιερογλυφική γραφή του Αβ: Το Αβ συνδέεται με την καρδιά και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την ψυχή. Επιστεύετο δε ότι ήταν η πηγή της ζωής των ζώων και ο ρυθμιστής του καλού και του κακού για τον άνθρωπο. Η προφύλαξη της καρδιάς για τους αρχαίους Αιγύπτιους είχε μεγάλη σπουδαιότητα. Γι ατό και ανάλογα με την κρίση τους την αφαιρούσαν για ειδική εξέταση.
Πολλές φορές η καρδιά εθεωρείτο ως το κέντρο της πνευματικής και νοητικής ζωής και σαν όργανο μέσω του οποίου εξεδηλούντο τα προτερήματα και τα ελαττώματα. Ίσως το Αβ να κατείχε την θέση της “συνείδησης”.
Δεν αποκλείεται οι άνθρωποι αυτοί να είχαν κατανοήσει την γνώση των τσάκρας σε σχέση με τις ανθρώπινες συγκινήσεις.
Ιερογλυφική γραφή του Khaibit: Αυτό συνδέεται με τη σκιά, ήταν συνδεδεμένο με το Βα (την ψυχή). Εθεωρείτο σαν αυτοτελές τμήμα του ανθρωπίνου συστήματος. Όπως το Κα έτσι και τούτο έχει ένα ξεχωριστό σώμα το οποίο έχει τροφοδοτηθεί με προσφορές και σπουδές. Μερικές διασταυρώσεις στο δέσιμο της μούμιας έχουν σχέση με αυτό.
Ιερογλυφική γραφή του Khu: Σημαίνει πνεύμα, συνήθως αναφέρεται μαζί με το Βα. Το φανταζόντουσαν ως ένα λαμπερό πράγμα που κατοικούσε μαζί με την ψυχή στο πνευματικό σώμα (sahu).
Ιερογλυφική γραφή του Sekhem: Σημαίνει τη ζωική δύναμη του ανθρώπου. Του είχαν αποδώσει την κατοικία στους Ουρανούς ανάμεσα στα Khus (τα πνευματα).
Ιερογλυφική γραφή του Ren: Σημαίνει όνομα. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι για το όνομα ελάμβαναν μεγάλα προστατευτικά μέτρα. Διότι επιστεύετο ότι αν δεν διατηρείτο το όνομα του ανθρώπου θα έπαυε να υπάρχει. Εξ αιτίας αυτής της δοξασίας επικρατεί και η αντίληψη για την ρυθμολογική αξία του ονόματος και συγκεκριμένα για τους κραδασμούς που προέρχονται από τον ήχο του ονόματος.
Οι μοντέρνοι μάλιστα εσωτεριστές πιστεύουν ότι αυτή η δόνηση είναι μεγάλης αξίας για την αρμονία ή δυσαρμονία της ζωής του ανθρώπου.
Σήμερα βλέπουμε να υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ των Αιγυπτιακών αντιλήψεων και των μοντέρνων σχολών αποκρυφισμού, σχετικά με τη φροντίδα των σωμάτων, των σκιών, των ονομάτων κ.λπ. Σε πολλά σύγχρονα βιβλία διαβάζουμε αναφορές σε αστρικά και αιθερικά σώματα, ψυχές, και πνεύματα, για το εγώ και το αντι-εγώ, τον ψυχισμό και το υποσυνείδητο.
Πολλοί συνηθίζουν να αλλάζουν το όνομά τους, στον αποκρυφισμό όμως η σημασία του ονόματος είναι πολύ σημαντική και η αξία του είναι πολύ πιο μεγάλη από αυτήν που απερίσκεπτα θα λέγαμε δίνεται από τον κάθε γονιό στο παιδί του, καθώς προκαλεί την πραγματική δόνηση της εξατομίκευσης. Λέγεται μάλιστα ότι αν ένας ήχος ήταν συντονισμένος ακριβώς με τις δονήσεις της ουσίας του ατόμου τότε αυτό το άτομο θα διαλυόταν ακαριαίως.
Οι Αιγύπτιοι πίστευαν πολύ στη δύναμη των κραδασμών του ονόματος γι αυτό και ορισμένες ιερές λέξεις δεν είναι τυχαίες. Υπήρχαν λέξεις που άνοιγαν “πόρτες” στο μέλλον με την επίκληση σε βοήθεια συγκεκριμένων θεοτήτων.
Αυτές οι λέξεις και στα μετέπειτα χρόνια χρησιμοποιήθηκαν ως “λέξεις δύναμης“.
Σχετικά Άρθρα
★ Θέλεις να μάθεις πως θα εξελιχθούν τα αισθηματικά σου;
★ Υπάρχει τρίτο πρόσωπο στην σχέση σου ή θέλεις άμεσα επανασύνδεση;
★ Σε απασχολούν ερωτήματα αναπάντητα ή θέλεις να γνωρίζεις τι έρχεται στα επαγγελματικά σου;
Μίλησε κάθε στιγμή της ημέρας στη ΝΕΑ Γραμμή Αστρολογικών Προβλέψεων και θα λυθούν όλες σου οι απορίες!
Κάλεσε ΤΩΡΑ στο 8758758080 με χρέωση από Σταθερό 0,79 €/1'* και από Κινητό 0,82 €/1'*
ή στο 9011404142 με χρέωση από Σταθερό 1,56€/1’* και από Κινητό 1,74€/1’*.
* Με Φ.Π.Α. και Tέλος Σταθερής ή Κινητής Τηλ/νιας όπου ισχύει.
Οι προβλέψεις απηχούν προσωπικές απόψεις. Η υπηρεσία απευθύνεται σε ενηλίκους.
Για υποδείξεις παράπονα 2142148020 mediatel Τ.Κ. 11524 Λ. Κηφισίας 125- 127 Αθήνα